In deze FAQ vind je vragen en antwoorden over het zoeken, bestellen en betalen van items, over het verzenden en leveren van items, over annuleren en retourneren, over registratie, accountgegevens en privacy en over algemene voorwaarden en klachten.

Discords.nl BV is aangeloten bij Stichting Webshop Keurmerk.

Items zoeken, bestellen en betalen

Snel zoeken

Je zoekt items door zoektermen in te vullen in de zoekbalk bovenaan de pagina.

Als je teveel resultaten krijgt helpt het om meer zoektermen te gebruiken (bijvoorbeeld artiest en één of meer woorden uit de titel van een album).

Om te filteren in de zoekresultaten kun je links in het scherm filteren op o.a. muziekdrager, genre en speciale uitvoeringen. Ook kun je de sortering aanpassen op bijvoorbeeld releasedatum, alfabet of prijs.

Wanneer je een item niet kunt vinden kan dat diverse redenen hebben: het item is niet leverbaar of nog niet leverbaar; mogelijk een foutje in de zoekopdracht. Geen probleem! Neem contact met ons op via mail of chat: naar contactpagina

Eenvoudig bestellen

Je bestelt items door ze in de Winkelwagen te plaatsen via de knop 'In winkelwagen'.

Rechtsboven in het scherm zie je een beknopte inhoud van je winkelwagen. Door hierop te klikken kun je de gedetailleerde inhoud van je winkelwagen zien. Hier kun je de aantallen van bestelde items aanpassen en eerder uitgekozen items toch weer verwijderen.

Vertrouwd betalen

Wanneer je alle items in je winkelwagen geplaatst heb kun je gaan afrekenen. Dit doe je door te klikken op de Winkelwagen rechtsboven in het scherm. Vervolgens doorloop je een aantal stappen te om je bestelling en betaling af te ronden. Om te kunnen afrekenen moet je jezelf registreren bij deze site. Dit kan ook tijdens het afrekenen.

Tijdens het afrekenen kun je kiezen tussen afhalen of verzenden, je betaalwijze kiezen en eventueel een ander verzendadres opgeven (bijvoorbeeld om een item kado te doen).

Je kan op onze site op verschillende manieren veilig betalen.

Via iDEAL - Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van jouw bank. Kosten: GRATIS.

Via PayPal - Paypal ondersteuning is nog niet actief. Afhankelijk van de vraag van onze klanten activeren wij deze dienst op een later tijdstip alsnog. Voor betalingen via PayPal moet je een persoonlijke PayPal account hebben. Je kunt dan direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen door middel van betaling via je eigen Paypal account. Je wordt automatisch door verwezen naar de PayPal betaalomgeving waar je eenvoudig met je inloggegevens kunt betalen. Helaas zijn wij wel genoodzaakt om voor deze betaalmethode kosten door te berekenen. Kosten: 5% van het orderbedrag.

Via Creditcards - Het is ook mogelijk om met Creditcards te betalen. Wij accepteren Maestro, VISA en Mastercard. Kosten: GRATIS.

Via Overboeking - Betaal je liever via overboeking? Dat kan. Tegelijkertijd met je bestelling ontvang je een mail van ons met de benodigde gegevens en de factuur. Na ontvangst van je betaling op onze bankrekening gaan we over tot verzending van de bestelling. Doe dit wel binnen 7 dagen, als na 7 dagen de betaling nog niet is ontvangen wordt de order automatisch geannuleerd. Kosten: GRATIS.

Betaalgegevens/ IBAN: NL56 INGB 0675 4804 34 t.n.v. Discords.nl BV

Als je een bestelling via onze site plaatst, krijg je automatisch een bevestigingsmail.

Als je deze niet binnen een uur na je bestelling ontvangen hebt, neem dan contact met ons op: naar contactpagina

Neem in die mail de volgende gegevens op: het bestelnummer; het betaalde bedrag; de datum van bestelling; de artikelen die je besteld had; en het adres waar je de bestelling naartoe wilt laten verzenden.

Met deze gegevens kunnen wij uw transactie makkelijk en snel terugvinden en voor een snelle en correcte afhandeling zorgen.

Items verzenden en leveren

De items die je via onze webshop bestelt, kunnen op verschillende manieren in jouw bezit komen. We kunnen jouw bestelling naar jouw adres versturen. We kunnen jouw bestelling (als kado) naar een ander, door jou, opgegeven adres sturen. Of we kunnen afspreken dat je jouw bestelling ophaalt in onze winkel in Nijmegen (Lange Hezelstraat 32, 6511 CK te Nijmegen).

Ophalen in de winkel is gratis. Voor het verzenden van je bestelling moeten wij helaas wel kosten in rekening brengen. Deze zijn afhankelijk van de aard van de bestelling, de omvang van de bestelling en het land waar de bestelling naartoe wordt verzonden.

Binnen NL - Voor het verzenden van een "regulier" pakket binnen Nederland rekenen we €6,95 verzendkosten. Bij bestellingen vanaf €95,- betalen wij de verzendkosten voor je.

Duitslanden en België  - Voor het verzenden van een "regulier" pakket naar Duitsland en België rekenen we €9,95 verzendkosten per pakket. 

Overige landen EU - Voor het verzenden van een "regulier" pakket naar Overige EU Landen rekenen we €19,95 verzendkosten per pakket.

Verenigde staten en andere landen- Voor het verzenden van een "regulier" pakket naar Engeland, Finland etc rekenen we €29,95 en naar de VS en Japan rekenen we €39,95 verzendkosten per pakket.

Op onze site vind je bij elk item een inschatting van de levertijd

De levertijden hangen af van de vraag of een item (i) op voorraad is in onze winkel, (ii) op voorraad is bij één van onze leveranciers, (iii) bestelbaar is bij één van onze leveranciers of (iv) te importeren is uit het buitenland?

We doen ons best om deze gegevens zo nauwkeurig mogelijk bij te houden. Het kan echter voorkomen dat een item toch niet op voorraad is ondanks dat dit wel wordt aangegeven op de site.

Mocht je dit item besteld hebben dan nemen we contact met je op. We kunnen het item dan voor je bestellen of je kunt je bestelling kosteloos annuleren. Neem contact met ons op om zeker te weten of een item op voorraad is: naar contactpagina

Je bestelling wordt pas verzonden als alle items bij ons op voorraad zijn

Voorbeeld #1 - Wanneer je 1 LP hebt besteld die wij in de winkel hebben, verzenden wij de bestelling zo snel mogelijk. Wij versturen bestellingen op werkdagen om 16.00 uur. Bestel je voor 15.00 uur, dan wordt je bestelling in de meeste gevallen die dag nog verzonden. Uitzondering hierop is bijvoorbeeld als je via overboeking betaalt. In dat geval verzenden we je bestelling op de dag nadat de betaling door ons is ontvangen. Bij overboeking geldt dus vaak een iets langere levertijd.

Voorbeeld #2 - Wanneer je 2 LP's hebt besteld waarvan er ééntje door ons besteld moet worden wachten wij met verzenden totdat de bestelde LP binnen is. Wil je het item dat wel al op voorraad is sneller hebben, dan raden we je aan twee aparte orders te plaatsen. Je betaalt dan wel 2 maal verzendkosten. Indien de bestelling om wat voor reden ernstige vertraging oploopt kunnen we in overleg de zending in delen verzenden: naar contactpagina

Op de dag dat wij de bestelling versturen, ontvang je van ons een e-mail met de mededeling dat je een levering van ons kan verwachten. Meestal betekent dit dat je de bestelling de volgende werkdag (eventueel 2 werkdagen later) ontvangt.

Heb je de zending na vier werkdagen nog niet? Laat ons dat dan weten en vermeldt in de mail het bestelnummer van je zending: naar contactpagina

Items annuleren en retourneren

Je heb het recht om je bestelling te annuleren

Dit kun je doen door een mailtje naar ons te sturen met daarin het verzoek om de bestelling te annuleren. Je kunt je bestelling annuleren zolang de bestelling nog niet is verstuurd. We storten het eventueel betaalde bedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening.

In principe worden alle geplaatste bestellingen gewoon geaccepteerd

Het kan echter gebeuren dat het bestelde item niet meer voor de bestelprijs geleverd kan worden of dat het item niet meer leverbaar is. In deze gevallen kunnen wij de bestelling annuleren. Het betaalde bedrag wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening.

Spijt van je aankoop

Dan heb je 14 dagen de tijd om per mail of telefoon contact met ons opnemen. Wij vertellen je hoe het item terug te sturen.

Het item moet in ongebruikte staat zijn, de originele verpakking moet zijn toegevoegd en de verzendkosten zijn voor jouw rekening. Binnen 14 dagen nadat het item in goede orde bij ons is aangekomen storten we het betaalde bedrag terug op je rekening.

Stuur nooit een item retour zonder daarover eerst contact met ons op te nemen. Dergelijke retouren worden niet in behandeling genomen!

Verkeerd item ontvangen

Soms kan het voorkomen dat we per ongeluk een verkeerd item hebben gestuurd. We vragen je binnen redelijke termijn via mail of telefoon contact met ons op te nemen. Hierna vervangen we je aankoop kosteloos met het juiste item: naar contactpagina

Beschadigd item ontvangen

Soms kan het voorkomen dat een item beschadigd en/of defect is. We vragen je binnen redelijke termijn via mail of telefoon contact met ons op te nemen. Hierna vervangen we je aankoop kosteloos met een nieuw exemplaar: naar contactpagina

Bij CD's - In het geval van een beschadigd/ te vervangen doosje sturen we je een nieuw doosje op. Neem in dit geval even contact op via email of telefoon. Zo hoef je het product niet te retourneren.

Bij LP's - Wanneer LP's op kwalitatief minder goede platenspelers of met een versleten naald worden afgespeeld kunnen ze makkelijker overslaan of blijven hangen. Dit komt meestal niet door een defect aan de LP. Defecte LP's controleren wij altijd in onze winkel. Wanneer de LP niet defect blijkt wordt deze niet vervangen. Kosten voor het retourneren van je LP zijn in dit geval voor eigen rekening.

Registratie en accountgegevens

Om bij Discords.nl iets te kunnen bestellen is het nodig om je in te schrijven of te registreren. Hiervoor vragen we je om een aantal gegevens in te vullen (voornaam, achternaam en email). Om je in te schrijven moet je ook een wachtwoord opgeven. Met je email en wachtwoord kun je dan in het vervolg inloggen. De Inschrijf- en Inlog-knop vind je bovenaan naast de zoekbalk.

'Mijn account' kun je beschouwen als jouw plek op onze site. Je kunt zien welke gegevens van jou bij ons bekend zijn. Je kunt er jouw oude bestellingen terugvinden. Je kunt er jouw verlanglijst aanmaken. En je kunt er jouw gegevens aanpassen/ wijzigen.

Wij respecteren de privacy van alle bezoekers en klanten van onze website en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je verstrekt vertrouwelijk wordt behandeld. Op de pagina over Privacybeleid lichten we toe welke gegevens we verzamelen als je onze website gebruikt en waarom we deze gegevens verzamelen: naar Privacybeleid

Algemene Voorwaarden en klachtenafhandeling

Uiteraard is het vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening. Toch vragen wij je om jouw klacht via mail of telefoon aan ons door te geven: naar contactpagina

Wij zullen de klacht bekijken en proberen om deze naar ieders tevredenheid op te lossen.

Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd kosten, dan stellen wij je hiervan (uiteraard) op de hoogte.

Wanneer je ontevreden bent over onze klachtenafhandeling, dan kan je ook contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk. Discords.nl is hierbij aangesloten. Wij hanteren dan ook de Algemene Voorwaarden van deze stichting De Algemene Voorwaarden zijn in overleg met de Consumentenbond tot stand gekomen: naar Algemene Voorwaarden

Mocht de bemiddelingspoging niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC). Ook hierover vind je nadere informatie in de Algemene Voorwaarden: naar Algemene Voorwaarden

Stuur een bericht